Thursday, January 10, 2013

Tahun Baru

Ok ampa suma mesti ada azam yg tsimpan kan..tahun neyh mgkin mmberi bnyak makna lam idup aku.. Azam yg pertama ofkos la nk truskan kurus.. then nak stdy sepenuh jiwa aku.. psal love pulak nk yg terbaek, if xdak apa2 bulan yg dirancang ialah disember neyh... bgantung lah pda kedua pihak kan..doakan kami bahagia k.. 

Tahun neyh last aku stdy & bgelar mahasiswa.. 1 sem lg kan, tp ak xbsedia nk benti stdy sebab bg aku stdy neyh buat aku xsunyi sbab kena selalu buat revision kan.klu sorang kat umah jgn arap aku nk pegang buku.. kehkeh2x.. sory beb! duk layan menulis ja keja aku..

Apa yg aku nak tahun neyh yg penting aku tingkatkan ilmu agama..kan nk jd isteri solehah..hehe.. masak tu bley la kan. Agama pnting lam idup bab dgan agma lah kta akan ada pertimbangan dgan sgala hal.. start dgan amalan2 yg basic dlu kan. pastikan solat ckup 5 waktu, istiqamah mngaji & tafsir & tutup aurat dgan sempurna : ) ceyywahh.

Malas dh rsa nk post lam fb nk mngadu naseb..sebab cam dah xbest mngadu kt fb..mngadu kt Allah lg better.. jarang2x la post kan..post yg penting2 ja. g pun incik mucuk penah tegur kan, dia suwoh bnyk mngadu kat Allah klu ada masalah.. okep sy tgah melakukannya.. tq. 

Tahun neyh nk manjakn diri nk jaga diri sendiri, ckupla asyk jga kebajikan org laen ja..tp diri sendiri terabai, last2 org pijak kpala kita.. right?? Manjakan diri ada masa tuk buat apa yg suka, xkisah org nk ckap apa pun & xmau amek taw sgat hal org laen. fokus kt diri sendiri + jaga hati supaya sntiasa bersih dr segala yg xbaek.. 

Syukur tgok kehidupan mak ayah sprt mana yg aku arapkan..alhamdulillah syukur Ya Allah.. Mak ayah skrg bley dikatakan bahagia..ada masa rehat, masa tuk b'ibadat

No comments:

Post a Comment